top of page
לוגו האיגוד
איגוד המרקום הישראלי - שאלות FAQ

שאלות נפוצות

  • מה זה בדיוק איגוד המרקום הישראלי – Israeli Marcom Association?
    איגוד המרקום, או איגוד מנהלי התקשורת השיווקית – הוא ארגון מקצועי ייצוגי, על בסיס הרשמה אישית ופרטנית, המיועד לכל העוסקים בעולמות ניהול השיווק הביצועי וההוצאה לפועל של אסטרטגיות שיווק (Performance Marketing and Marketing Implementation), בדגש על ניהול תקשורת שיווקית (Integrated Marketing Communications). ארגון מנהלי ומנהלות המרקום, להבדיל מארגונים ייצוגיים על בסיס הרשמת החברה, או ארגונים מקצועיים וורטיקליים על בסיס תחום העיסוק של החברה – מציע מענה מבוסס תפקיד ומשרה, חוצה תחומים, גודל ארגון, וותק וניסיון, רקע או בכירות. הארגון מציע ומעניק בית מקצועי מעשיר לכל המנהלים בעולמות התקשורת – השיווקית, הפרסומית, הפנים ארגונית, החזותית והדיגיטלית – ואף לספקים מקצועיים ומומלצים של המנהלים הללו, בעולמות המדיה, הקידום, הקריאייטיב, העיצוב, הצילום, התרגום, הייעוץ, האירועים, הכנסים, ההפקה, הקד"מ, הטכנולוגיה, ההדרכה, המיתוג, הפרסום, הקמת האתרים, הכתיבה השיווקית, יחסי הציבור, השירות, ניהול לקוחות, חוויית הלקוח, הבקרה והאנליטיקה, מיתוג המעסיק, ועוד ועוד.
  • מה זה בדיוק ניהול מרקום או ניהול תקשורת שיווקית?
    ניהול מרקום או ניהול תקשורת שיווקית – הינו מונח או הגדרה המתארים את תפקידו של מנהל השיווק הביצועי, המוציא לפועל את תכנית השיווק ואסטרטגיית השיווק בעסק, מיזם, חברה, עמותה או ארגון, בחטיבת פעילות או יחידת רווח והפסד – ואחראי לביצועי השיווק, על התמהיל שלו, היקפי תקציבו, יעדיו, קהלי המטרה, ערוציו ומדדיו. מנהלי המרקום, אחראיים ואמונים על תהליכי תכנון, ביצוע, יישום, מדידה ובקרה של מהלכי שיווק, מיתוג ופרסום; על תהליכי הכנה, הקמה, תפעול ותחזוקה של תשתיות שיווקיות ונכסים שיווקיים; על תוצרי וממשקי השיווק השונים במסע הלקוח והמותג; על איתור וניהול ספקי השיווק; על ניהול השפה התקשורתית וערכי המותג; על ניהול יעיל של מהלכים שיווקיים פנים וחוץ ארגוניים, מול לקוחות ועובדים, לגיוס ולשימור, ATL ו-BTL, C2B ו-B2B. ייתכן כי מנהל או מנהלת מרקום יהיו מנהלי השיווק ו/או הפרסום בפועל וכפופים ישירות למנכ"ל, למנהל תחום או חטיבה (קטגוריה או מותג), או למנהל הפעילות או הלקוחות – וכך קורה לעיתים קרובות בחברות קטנות יותר, עם תקציב והיקפי שיווק קטנים יחסית, או בארגונים רזים מבחינת מטה ההנהלה; וייתכן שמנהל או מנהלת המרקום יהיו כפופים למנהל שיווק או לסמנכ"ל השיווק המנהל את מחלקת המרקום – כאשר במקרה זה, ייתכן ויהיו לצידם עוד מנהלי מרקום, האמונים על תחומים שונים בחברה (למשל חלוקה מותגית, קטגורית או קהלית), או אמונים על תחומי שיווק שונים (למשל חלוקה בין דיגיטל ואונליין (פרסום ממומן, SEO, סושיאל, וכו') לבין אופליין, או בין שיווק המוני לבין שיווק ישיר, או בין תכנים פנימיים, מטעם ובשליטה (אינבאונד) לבין תכנים חיצוניים, על בסיס אירוח (אאוטבאונד), ועוד).
  • אני חדש/ה בתחום… מעוניין להיכנס לתפקיד… וללא ניסיון… האיגוד הזה מתאים לי?
    בהחלט! אין כמו קהילה מקצועית לצורך התייעצויות ולהתלבטויות עם מנוסים ממך; לשם קבלת תכנים להעשרה; לצורך פנייה ללימודים ולהכשרה המותאמים לחסרי ניסיון ולמתחילים המעוניינים בהסמכה, התנסות והתמקצעות; עבור הזדמנויות נטוורקינג; לשם קבלת ייעוץ והכוונה; ולמיצוי הזדמנויות קריירה והשמה – כדי לבסס ולקדם את הקריירה של כל ג'וניור בתחום. 
  • מה ההבדל בין איגוד המרקום הישראלי – לבין איגוד השיווק או איגוד הפרסום?
    איגוד המרקום הישראלי מאגד תחתיו את מנהלות ומנהלי המרקום והתקשורת השיווקית והארגונית (לרבות מנהלי ומנהלות פרסום, דיגיטל, מיתוג, תוכן, יח"צ וקד"מ) – בהרשמה אישית פרטנית (לא תלויית מעסיק), ותחת הגדרות וקריטריונים ייעודיים למקצוע ולתפקיד, לניסיון ולהכשרה. איגוד המרקום מאפשר למנהלות ומנהלי מרקום מכל חברה ועסק, בכל סדר גודל, להיות חברי איגוד – ולא רק לחברות גדולות ומפרסמות. כמו כן – איגוד המרקום משלב באיגוד גם את הספקים הביצועיים הייעודיים למקצוע, שאין להם כרגע בית מקצועי ייעודי תחת איגודי השיווק או הפרסום. איגוד השיווק הישראלי, שהינו בעצם איגוד המפרסמים או איגוד החברות המפרסמות – מאגד חברות בלבד (באמצעות נציגיהן, מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק) וללא תנאי סף של משרות בתחום, ואינו מערך מייצג לניהול ביניים וזוטר, לעולם השיווק הביצועי של התקשורת השיווקית, לספקי שיווק, או לעולמות SMB והעצמאיים. גם בחו"ל, איגודי שיווק (marketing associations) – לא מאגדים את ה-Marcom. איגוד הפרסום הישראלי, או איגוד חברות הפרסום – מאגד משרדי פרסום, משרדי מדיה, סוכנויות דיגיטל, וסוכנויות מיתוג וקראייטיב, באמצעות נציגיהם (מנכ"לים, סמנכ"לי קריאייטיב, מנהלי מדיה), ולא מציע חברות אישית או מענה מותאם לעולם התקשורת השיווקית (בצד הלקוח), או לעולם ה-SMB, העצמאים ופרילאנסרים. גם בחו"ל, איגודי פרסום, קריאייטיב או סוכנויות ((advertising, media, digital, creative agencies) – לא מאגדים תחתם את תחום המרקום, ומאותן הסיבות וההקשרים. איגוד המרקום, לצד איגוד השיווק ואיגוד הפרסום – נותנים יחד מענה מלא לכל היבטי ענף השיווק והפרסום, ולכלל המשרות והתפקידים. אבל מנהלי מרקום שכירים וספקיהם, מנהלי מרקום ומנהלי דיגיטל וקריאייטיב עצמאים, וחברות קטנות ובינוניות ולא רק ענקיות – יכולים למצוא מקומם רק באיגוד המרקום.
  • איך מצטרפים לאיגוד המרקום? היכן ניתן לעקוב אחרי תכני איגוד מנהלי מרקום?
    בראש ובראשונה באתר איגוד המרקום: www.marcom.org.il. ניתן למצוא ולעקוב אחרי תכני, פעילויות ואירועי האיגוד גם בפייסבוק (דף איגוד המרקום וקבוצת קהילת מנהלי המרקום), באינסטגרם, בלינקדין, ביוטיוב, ועוד. חברי האיגוד גם ייהנו מקשר ישיר במייל ובקבוצות ווטסאפ ייעודיות. כמו כן, חברי האיגוד יקודמו בפלטפורמות נטוורקינג ומיתוג אישי שעוד יוקמו.
  • למה כדאי לי להצטרף כחברה או כחבר בקהילת המרקום הישראלית?
    אם הגעת לכאן – זו כבר סיבה טובה להצטרף… הקהילה של מנהלי המרקום בישראל, מיוחדת ובלעדית בכך שמאופיינת במילוי שאלון אישי בלבד ובהמלצות מחברי איגוד אחרים – ולכן זו קהילה מקצועית ממוקדת ומתמחה, בעלת צביון של מקצוענות בלתי מתפשרת והמלצות מבוססות ומוכחות.   בהקמת האיגוד ופיתוח הקהילה הושקעו מאות אלפי שקלים – בייזום, קידום, תכנון, יצירת שיתופי פעולה, הקמת פלטפורמות ותשתיות תוכן ומיצוב – על מנת להעניק לחברים בית מקצועי וערכים מוספים ייעודיים ומתמחים. כמנהלי מרקום חברי איגוד, שכירים או עצמאיים, או כספקי מרקום חברי איגוד – תקבלו ותהנו ממגוון תכנים, פעילויות, הטבות וערך מוסף בלעדיים, ייעודיים, מתמחים וממוקדים, המהווים מענים לצרכים של התחום, המקצוע והמשרה. כהחלטה, איגוד המרקום לא מתכוון להציע פעילויות ו/או תכנים שניתן למצוא ולקבל במסגרות אחרות, וכן לא מתכוון להציע פעילויות ו/או תכנים שאינם מיועדים במדויק ומותאמים במיוחד לעולם התקשורת השיווקית, הפרסומית, המיתוגית, החזותית, הדיגיטלית או הפנים ארגונית.
  • מהם הנושאים המרכזיים והעיקריים המטופלים ומקודמים ע"י איגוד המרקום?
    שיפור תפישת המקצוע והתפקיד – והפיכתו למקצועני, ובעל קריטריונים וסטנדרטים ברורים אפיון והגדרת התחום, התפקיד והמקצוע – על כל היבטיו ותחומי העשייה וההתמחות שלו קביעת תעריפי שכר (או עלויות פרילנס) מתאימים, ראויים, שקופים וברורים – מבוססי וותק וניסיון הכוונה, הדרכה, ייעוץ ואימון למנהלים – לטובת מיקסום וייעול עבודת התקשורת השיווקית ביסוס מערכי גיוס והשמה ("דרושים") ייעודיים לתחום – לשיפור מעמד ממלאי המשרה והצלחתם
  • למי מיועד איגוד המרקום? האם מיועד גם למי שאינם מנהלי תקשורת שיווקית?
    באיגוד מנהלי התקשורת השיווקית חוברים יחד, לראשונה, כל מנהלי התקשורת השיווקית על גווניה וסוגיה, כל העוסקים בעבודת שיווק תכנונית וביצועית, כל המשתתפים במסע הלקוח או העובד ובתמהיל השיווקי, וכל המשפיעים על המשפך השיווקי – בין אם מוגדרים כמרקום, ובין אם לא, בין אם שכירים המאיישים משרה בארגון, ובין אם עצמאיים ובמיקור חוץ: מנהלי שיווק, מנהלי פרסום, מנהלי דיגיטל וסושיאל, מנהלי אתר, מנהלי קמפיינים, מנהלי קידום הפקה ואירועים, מנהלי מותג, מנהלי מיתוג מעסיק, מנהלי תוכן וכתיבה שיווקית, מנהלי דוברות ויח"צ, מנהלי קריאייטיב, מנהלי הדרכה שיווקית, מנהלי חוויית לקוח, מנהלי מדיה, ועוד. כמו כן – גם ספקים לתחום השיווק רשאים להצטרף.
  • האם איגוד מנהלי התקשורת השיווקית בישראל – מיועד אך ורק למנהלים?
    האיגוד אכן מיועד ומכוון לתפקידי הניהול (ניהול דרג ביניים – זוטר או בכיר) – אולם גם אנשי ונשות מרקום ופרסום שאינם מנהלות ומנהלים, רשאים להצטרף לארגון וליהנות מתכניו ופעילויותיו, תחת הקריטריונים ותנאי הסף להצטרפות.
  • האם איגוד המרקום נועד רק לשכירים ולמועסקים – או גם למרקום עצמאיים או לכאלו שכרגע לא עובדים בתפקיד מרקום?
    האיגוד מיועד הן לשכירים, למעסיקים ולמועסקים, מנהלים ועובדים בעולמות התקשורת השיווקית – והן לעצמאיים, פרילאנסרים ומנהלים במיקור חוץ העוסקים בעולמות התקשורת השיווקית לגווניה. גם המעוניינים לעבוד בתחום, לבצע הסבה לתפקיד מרקום, או בדרך לקידום אל תפקיד מרקום – מוזמנים להצטרף. שימו לב שיש מסלולי הרשמה שונים לשכירים הנרשמים באמצעות מעסיקיהם (הרשמת "חברה/עסק"), לבין שכירים או עצמאים הנרשמים ישירות ("הרשמה עצמית").
  • האם איגוד המרקום רלוונטי גם לספקי שיווק ולכל המעניקים שירותים בתחום?
    איגוד המרקום בחר באופן בלעדי לשלב באיגוד גם את הספקים (suppliers, vendors) הביצועיים, המתמחים והייעודיים למקצועות השיווק והפרסום, שאין להם כרגע בית מאגד.  ההרשמה לאיגוד במסלול ספק מומלץ – מעניקה לחבר/ה הרשום/ה (שבמקרה של ספק יכול להיות גם חברה או עסק וכל מנהל מטעם) הזדמנויות עסקיות שונות, לקידום חשיפה, קידום בידול ומיצוב, קידום העדפה וקידום מכירה. שימו לב: חבר איגוד שלא ירשם כספק – לא יוכל ליהנות מהטבות ספקים; וגם להיפך, ספק שירשם רק כחבר איגוד מרקום – לא יוכל ליהנות מהטבות ספקים.  
  • מי הם חברי הועד המנהל או המייעץ? מי עומד מאחורי האיגוד?
    את האיגוד הקימו בשנת 2020, שותפה ועוד שלושה שותפים, המגיעים כולם מעולמות השיווק, הפרסום, העיצוב והמיתוג, הדיגיטל, ההפקות והניהול – בעלי עסקים עצמאיים ובעלי חברות, מועסקים ומעסיקים, וותיקים וחדשים – החיים את השטח, את האתגרים, את הפערים, ואת ההזדמנויות. אל הועד המנהל והמייעץ של האיגוד – הפועל לצד ההנהלה – נקבצו טובי אנשי המרקום, השיווק והפרסום השכירים, מתחומי פעילות מגוונים ומחברות בסדרי גודל שונים; לצד אנשי מרקום, פרסום ושיווק עצמאיים; ולצידם נציגי ספקי שיווק מצליחים. האיגוד אינו פועל מטעם – אלא מתוך ענף המרקום, באמצעות נציגי הענף ועבור ענף המרקום ואתגריו.
  • מהם הקריטריונים ותנאי הסף להצטרפות כחבר או חברת איגוד המרקום הישראלי?
    הזדהות פרטנית ואישית (הרשמה לאיגוד אינה בשם חברה/עסק/משרד, אלא בשם החבר/ה) עיסוק מובהק ומוכח בתחום (כמנהל/ת שכיר/ה או עצמאי/ת, או כספק/ית מקצועי/ת) ניסיון מינימלי – וממליצים מתאימים תשלום דמי החבר השנתיים רצון להיות חלק מהקהילה, להשתתף בפעילותיה, ולתרום לה ולהיתרם ממנה…
  • מהם השירותים או ההטבות שמקבלים כמנהלי מרקום חברי איגוד, שכירים או עצמאיים באיגוד מנהלי המרקום?
    סטטוס מקצועי, שייכות לקהילה פרופסיונלית, ואסמכתה למקצוענותכם ולניסיונכם זכות להשתתף בימי עיון, כנסים מקצועיים, סדנאות העשרה – בחינם או במחיר מוזל הזדמנות להיחשף למאמרים, פודקאסטים ותכנים מקצועיים ייעודיים – ולהיחשף ככותבים מומחים הזדמנות להירשם ללימודים מקצועיים אקדמיים למתחילים מוסמכים ולמנוסים מומחים חשיפה ללוחות גיוס והשמה וחשיפה ראשונה למשרות בתחום – הן לג'וניור והן לסיניור בכירים אפשרויות למיתוג אישי ונטוורקינג כלל ענפי תוכניות ייעוץ ואימון הנחות והטבות להרצאות, סדנאות וימי עיון של ארגונים מקצועיים ואיגודים נוספים בארץ ובחו"ל אינדקס ספקים מקצועיים מאושרים ומומלצים העומד לרשותכם לאיתור ספקים מהיר וקל חנות מוצרי פרסום ומתנות קד"מ ומיתוג – במחירים מוזלים הזדמנות להשתתף בתחרות מרקום השנה (פקטיביות, חדשנות, יצירתיות ומקצוענות בשיווק) זכות להגיש מועמדות לוועד המייעץ והמנהל של האיגוד     * חלק מהשירותים עדיין בתהליכי אפיון והקמה וטרם זמינים.
  • מהם השירותים או ההטבות שמקבלים כספקי מרקום חברי איגוד באיגוד מנהלי המרקום?
    שייכות לקהילה פרופסיונלית רלוונטית וממוקדת, והמלצה רשמית המעידה על מקצוענותכם מתן חסות, השתתפות ואף העברת תוכן – בימי עיון, כנסים מקצועיים, סדנאות העשרה עדיפות בחשיפה, בחסות או בפרסום ישיר וממוקד – לקהילת המרקום הזדמנות לפרסום מאמרים, פודקאסטים ותכנים מקצועיים ייעודיים לחברי האיגוד השתלבות כמרצים מומחים במסגרת לימודים מקצועיים אפשרויות למיתוג אישי ונטוורקינג כלל ענפי הנחות והטבות להרצאות, סדנאות וימי עיון של ארגונים מקצועיים ואיגודים נוספים בארץ ובחו"ל השתתפות מקודמת באינדקס ספקים מקצועיים מאושרים ומומלצים מקום בחנות מוצרי פרסום ומתנות קד"מ ומיתוג – המוצעים במחירים מוזלים לחברי האיגוד הזדמנות להשתתף בתחרות מרקום השנה (לאפקטיביות, חדשנות, יצירתיות ומקצוענות בשיווק) זכות להגיש מועמדות לוועד המייעץ והמנהל של האיגוד     * חלק מהשירותים עדיין בתהליכי אפיון והקמה וטרם זמינים.
  • איך פונים אליכם בהצעות חסות, שת"פ, תוכן, הענקת ערך, התנדבות?
    כל פניה באמצעות הטופס באתר או למייל המופיע באתר, או באמצעות הצ'אט בפייסבוק – נבדקת, נבחנת ונענית לחיוב או לשלילה, בהתאם לקריטריונים המוגדרים מעת לעת ולצרכי האיגוד ופעילותו. יודגש כי מעת לעת האיגוד יפנה בבקשה לקבלת תכנים או איתור מתנדבים ללא תשלום וכנגד חשיפה, ולעיתים יפנה בהצעה למענים בתשלום ובתמורה – הכל בהתאם לנסיבות, לצרכים, לפרטי ההתקשרות. 
  • האם הרישום שלי כחבר/ה, הוא שלי אישי, על שמי – או של המעסיק שלי?
    האיגוד – בשונה ממרבית האיגודים – דורש רישום אישי פרטני, על שם החבר/המנהל, ולא רישום של החברה. זאת, כי מקצוע המרקום הוא אישי, ותלוי הכשרה וניסיון והמלצה, ואינו מייצג חברות ועסקים. כמו כן, בעת מעבר בין תפקידים או חברות – חבר האיגוד שעומד בקריטריונים, נותר חבר איגוד. ספקים בלבד, הנרשמים כחברי איגוד במסלול המתאים – יכולים להירשם גם כעסק/חברה או בכל תפקיד ניהולי מטעם הספק.
  • האם דמי החבר – מוכרים לי כהוצאה?
    בהחלט! דמי החבר, הכוללים גם מע"מ, מוכרים בניכוי מע"מ ו/או בניכוי מס הכנסה. זאת, גם כשכיר (אם עבור עצמך ואם עבור מעסיקך), ובוודאי כעצמאי (פטור או מורשה).
  • לכמה זמן תקפה חברות באיגוד? מתי עליי לחדש הרשמה ולשלם דמי חבר?
    החברות היא שנתית, אך ניתן להירשם לשנתיים מראש וליהנות מהנחה. לקראת מועד סיום ההרשמה, חברי האיגוד הרלוונטיים יקבלו הודעה על כך, והחברות תתחדש אוטומטית אלא אם תבקשו לסיימה.
  • אני וותיק/ה בתחום… ומנוסה מאוד בתפקיד… האיגוד הזה מתאים לי?
    בהחלט! אין כמו קהילה מקצועית כדי לפרגן ולהיות פלטפורמה לחשיפה ולמיתוג אישי; לשם קבלת תכנים להעשרה, להעמקה ולהתמחות; לצורך פנייה ללימודים ולהכשרה המותאמים לבעלי ניסיון או בכירות מקצועית כמוך; להזדמנויות נטוורקינג וסיעור מוחות מפרה, עם בעלי ניסיון מגוון מתחומים שונים; בשביל מיצוי הזדמנויות קריירה והשמה – כדי לבסס ולקדם את הקריירה של כל סיניור בתחום. 
  • האם מותר לי ליידע ולפרסם שאני חבר/ת איגוד המרקום הישראלי?
    בהחלט! כחלק מהמאמצים לשדרוג מעמד המקצוע והעלאתו למודעות הארגונית – נשמח שכל חבר איגוד מוסמך יפיץ את הבשורה. אנחנו הרי אנשי תקשורת שיווקית ומומחי פרסום, יח"צ וקידום – לא כך? ניתן להשתמש בכל ניסוח המעיד על חברותך באיגוד המרקום, ו/או על כך שחברותך מעידה על היותך מנהל/ת מרקום עם ניסיון או וותק או המלצות. ספקים-חברים, רשאים לפרסם את היותם חברי איגוד ואף להשתמש בתמונת התעודה, אולם פרסום תדמיתי ומכירתי העושה שימוש ב"המלצת" האיגוד ללא אישור (בתשלום) או שימוש בלוגו האיגוד ללא אישור (בתשלום) – אסורים!

מרקום - דברים שחשוב לדעת:

  • calendar-clock-01
  • podcast-01
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page