top of page
Israeli MarCom Managers Association

Israeli MarCom Managers Association

For Marketing, Branding , Digital and Corporative-Media Experts

Comprehensive Business And Contextual Set – For The MarCom Profession:
Representative Professional Organization
​Indexing and Networking
Training and Professional Enrichment
Recruitment & Implementation
Counseling and Accompaniment
Research & Professional Database
Annual Convention & MarCom Contest

מה זה מרקום?

המרקום מהווה מרכז תיכנון, שליטה, ביצוע ובקרה של כל פעילות השיווק באירגון. פונקציית המרקום אמונה על ההוצאה לפועל של תכניות השיווק ושל הפעילות האסטרטגית והטקטית.
המושג מרקום (Marcom) החל את דרכו בעולם ההיי-טק, והתפתח בכיוון ענפים אחרים, כולל תחום מוצרי הצריכה והקמעונות, השירות, התעשיה ואפילות עמותות.
ניהול מרקום או ניהול התקשורת השיווקית – הינו תחום חשוב וחיוני באגף השיווק או הפרסום, שאינו נחשב (עדיין) למקצוע פורמלי. התפקיד מוגדר תחת הרבה מאד שמות וכובעים, הוא פעמים רבות "משרתם של מספר אדונים", והוא מורכב – מחייב יכולת שליטה, ביצוע וארגון, מולטי-דיסציפלינאריות ומולטי-טאסקינג, וכולל הרבה מאד תחומי הכשרה, ידע, ביצוע וניהול.

מה זה מנהל/ת מרקום?

משרת מנהל/ת מרקום, או תקשורת שיווקית, הינה הפונקציה הניהולית והביצועית של מחלקת התקשורת השיווקית.
מדובר בגוף המיישם, התומך והמקשר בין הנחיות השיווק לבין הביצוע בפועל של חלק ניכר מהצרכים השיווקים של הארגון בו הוא פועל.
המרקום יכול לפעול כלפי חוץ הארגון וכלפי פנים הארגון בהתאם לצרכי הארגון, כאשר היקפי העבודה ותחומי האחריות הינם נגזרת של גודל הארגון וצרכיו השונים.
איש/אשת המרקום, או מנהל/ת מרקום, אמונים על ביצוע נגזרות השיווק, תפעול הספקים, ועמידה במטרות ויעדי הפעילות.